Jaká je ideální délka animovaného videa?

ideální délka animovaného videa

Doba je dnes velmi hektická a jsme naučeni konzumovat informace na internetu velmi rychle. Předtím, než spustíme nějaké video, se velká většina z nás podívá na to, jak je dlouhé. V tomto článku se podíváme na to, jaká je ideální délka videa, abyste udrželi pozornost vašich diváků.

Jak se chováme na webu?

Aplikace SumoMe, která se zaměřuje především na heatmapy, což je nástroj, který dokáže skenovat, jak se lidé chovají na webu, sledoval 650 000 uživatelských chování a zjistil, že pouze 20% uživatelů čte články od začátku do konce. Budu snažit udělat tento příspěvek krátký, abych nepřišla o 80% z vás, kteří články nečtete až do konce 🙂

Nebo se můžu rozhodnout natočit na dané téma místo textu video, což mnohonásobně zvyšuje míru toho, že se k vám můj obsah dostane.


Jaká je ideální délka animovaného videa?

Pojďme si nyní povědět, jaké jsou (nejen) naše postřehy z video praxe:

  • Je zjištěno, že úspěšné animované (explainer) video může být o délce 30 sekund až dvě minuty. Průměr je 90 sekund.
  • Orientační pravidlo: Chcete-li maximalizovat počet zhlédnutí a dopad zpráv, mělo by video být co nejkratší. Avšak průzkum společnosti Wistia zjistil z více než 564 000 videí, že zapojení diváka je do 2 minut videa stále stejné. To znamená, že překvapivě udrží stejnou pozornost u 30 sekundového videa jako třeba u 90 sekundového.
  • Pokud tedy chcete dělat krátká videa, je to určitě super, ale nemusíte se příliš stresovat a řešit pár sekund navíc. Důležité je se vejít do 2 minut času videa, pak je prokázáno, že pozornost klesá.


Nezapomeňte, že jinak neexistují žádná striktní pravidla: I když je 90 sekund dost času na to, aby video bylo stručné a přesto zaujalo, může stejně tak trvat delší či kratší dobu. Pokud má video zajímavý obsah, lidé udrží pozornost, i když bude trvat déle, než určuje průměr.


Ideální délka animovaného videa je do 90 sekund

Pokud se jedná o seznamovací animované video, které slouží většinou pro nové zákazníky, doporučuji délku 90 sekund. Pokud máte ale například článek ve video podobě tak jako nyní já, tak takové video může trvat i několik minut. Doporučuji ale ideálně tak do 5 minut max.

Videa na Youtube jsou zhruba 10x delší než na Facebooku. Pokud chcete video prezentovat například na Facebooku, doporučuji  vám si vytvořit cca 15-20 sekundový spot, který bude odkazovat na delší verzi videa, kterou máte například na webu.

Před tím, než začnete psát scénář vašeho videa, rozmyslete si, co je cílem videa, zda-li je to seznamovací video na vzbuzení zájmu nových zákazníků nebo je to například videočlánek na váš blog. Podle účelu videa a cílové skupiny pak zvolte i délku videa.

Více (video) článků naleznete na mém blogu animacka.cz nebo se přihlašte k odběru mých videí na Youtube.

Petra Svobodová
je svobodná a šťastná online podnikatelka. Pomáhá a radí online podnikatelům, jak díky videím mohou oslovit své zákazníky. Jejím cílem je dělat pro klienty animovaná videa, která jednoduše, zábavně a lidsky vystihnou podstatu, výhody a výjimečnost jejich projektu.


Je autorkou online kurzů Online Video Academy ,dále Milionový Web a tvůrkyní projektu Animačka.

Také ráda vaří, jí, cestuje, tancuje a vzdělává se :) Můj příběh si přečtete zde >>

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *