Měli byste explainer videa použít pro reklamy na Facebooku?

31.8. 2018 (Aktualizováno: 14.8. 2018)Markéta Brožová3338x0 Komentářů

Explainer videa jsou pro firmy a podnikatele skvělým nástrojem k tomu, aby své podnikání mohli prezentovat ještě lépe. Růst vašeho podnikání se odvíjí především od návštěvnosti vašich webových stránek. Proto, abyste udrželi stabilní tempo růstu, musíte rozšířit dosah. A Facebook reklama je pro oslovení nového publika ideálním místem.

Jak fungují explainer videa coby facebookové reklamy?

Propagace na sociálních sítích je klíčovou součástí většiny marketingových kampaní. Problém většiny reklam na sociálních sítích je, že vypadají zvláštně a podvodně, pokud samozřejmě nepochází od známých společností. Lidé se pak zdráhají na reklamu kliknout a sdílet ji, i když si myslí, že je dobrá. Explainer video je pro reklamu na sociálních sítích důvěryhodnější. Dokonce i Facebook samotný nabádá společnosti, aby v reklamách na Facebooku používaly pohybovou grafiku a videa. Na rozdíl od reklamy složené ze statických obrázků může video sdělit více. Může skutečně představit vaši společnost, její produkt i to, jak to funguje – to vše na jednom místě a během pár několika sekund.

Proč zvolit Facebook?

Možná se divíte: „Proč ne Twitter nebo Instagram?“ Ve srovnání s jinými sociálními sítěmi je Facebook pro reklamy obrovsky flexibilní. Reklamu na Facebook můžete umístit prakticky za hubičku, i když se cena liší podle odvětví.

Také uživatelů je na Facebooku mnohem víc, jsou navíc do určité míry spjatí právě s Instagramem, což je druhá největší platforma mezi sociálními sítěmi. Druhou skvělou platformou pro video reklamy je samozřejmě Youtube. Stačí mít účet na Adwords, kde si následně nastavíte možnost propagace vašeho videa na Youtube.

Jak na reklamy na Facebooku

1. Nahrávejte nativní videa

Videa, která nahrajete na Facebook přímo, nezměněná, budou mít oproti videím, na která pouze odkazujete, určité výhody. Tady jsou některé z nich:

  1. Budou se v kanálu příspěvků zobrazovat častěji.
  2. Budou se přehrávat automaticky.
  3. Budou obsahovat podrobnou analýzu.

2. Navrhněte všechen obsah pro mobilní zařízení

Vzhledem k tomu, že uživatelé Facebooku nyní namísto počítačového zobrazení preferují spíše mobilní telefony, zvažte optimalizaci videa právě pro mobilní zařízení. Můžete toho docílit následujícími způsoby:

  1. Použitím vertikálního nebo čtvercového videa. Mějte při tom na paměti, že uživatelé stolních počítačů obvykle nemají vertikální videa v lásce.
  2. Krátkým videem. Videa o délce 15 sekund diváci tím spíše zhlédnou až do konce.

3. Navrhněte video tak, aby bylo srozumitelné i bez zvuku

Protože lidé nyní na Facebooku surfují především přes mobilní telefony a na těch mají většinou ztišený zvuk, ujistěte se, že má video smysl i bez zvuku. Níže je několik způsobů, jak to vyřešit:

  1. Vyberte jednoduché snímky, které dávají smysl i bez komentáře.
  2. Přidejte k videu kromě hlasového komentáře i textovou vrstvu,
  3. nebo použijte titulky.

4. Rychle upoutejte pozornost

Uživatelé sociálních sítí svým kanálem příspěvků rychle scrollují. Je proto nejlepší upoutat jejich pozornost co nejdříve. Docílit toho můžete následujícími způsoby:

  1. Začněte video poutavými vizuálními prvky.
  2. Ukažte značku nebo produkt co nejdříve.
  3. Pamatujte, že krátká videa fungují nejlépe.

Jak využíváme reklamu na Facebooku my v Animačce?

Vytvořili jsme si čtyři typy video reklamy na Facebook podle našich nejčastějších klientů (realitní makléři/realitní kanceláře, personální agentury, webové a mobilní aplikace a obecnou video reklamu).

Video reklama na Facebook cílená na realitní makléře/realitní kanceláře:

Na Facebooku jsme si vytvořili u každé video reklamy cílené publikum. Reklamy spouštíme obvykle s rozpočtem 200 Kč/den na celý měsíc. Zatím se nám nikdy nestalo, že by se nám investice nevrátily nazpět. Naopak vždy reklama přinese nové poptávky a v konečném důsledku uzavřené zakázky. Je třeba vše pečlivě otestovat, pravidelně měřit a vyhodnocovat.

Závěrem

Explainer videa jsou mocným typem obsahu, který lze použít jako reklamu na sociálních sítích, zejména na Facebooku. Všechno se odvíjí od toho, jak je navrhnete. Pokud budete postupovat podle tipů, které jsem uvedla, vaše šance na úspěch se zvýší.

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů