Explainer videa jsou pro firmy a podnikatele skvělým nástrojem k tomu, aby své podnikání mohli prezentovat ještě lépe. Růst vašeho podnikání se odvíjí především od návštěvnosti vašich webových stránek. Proto, abyste udrželi stabilní tempo růstu, musíte rozšířit dosah. A Facebook reklama je pro oslovení nového publika ideálním místem.
Propagace na sociálních sítích je klíčovou součástí většiny marketingových kampaní. Problém většiny reklam na sociálních sítích je, že vypadají zvláštně a podvodně, pokud samozřejmě nepochází od známých společností. Lidé se pak zdráhají na reklamu kliknout a sdílet ji, i když si myslí, že je dobrá. Explainer video je pro reklamu na sociálních sítích důvěryhodnější. Dokonce i Facebook samotný nabádá společnosti, aby v reklamách na Facebooku používaly pohybovou grafiku a videa. Na rozdíl od reklamy složené ze statických obrázků může video sdělit více. Může skutečně představit vaši společnost, její produkt i to, jak to funguje – to vše na jednom místě a během pár několika sekund.
Možná se divíte: „Proč ne Twitter nebo Instagram?“ Ve srovnání s jinými sociálními sítěmi je Facebook pro reklamy obrovsky flexibilní. Reklamu na Facebook můžete umístit prakticky za hubičku, i když se cena liší podle odvětví.
Také uživatelů je na Facebooku mnohem víc, jsou navíc do určité míry spjatí právě s Instagramem, což je druhá největší platforma mezi sociálními sítěmi. Druhou skvělou platformou pro video reklamy je samozřejmě Youtube. Stačí mít účet na Adwords, kde si následně nastavíte možnost propagace vašeho videa na Youtube.
Videa, která nahrajete na Facebook přímo, nezměněná, budou mít oproti videím, na která pouze odkazujete, určité výhody. Tady jsou některé z nich:
Vzhledem k tomu, že uživatelé Facebooku nyní namísto počítačového zobrazení preferují spíše mobilní telefony, zvažte optimalizaci videa právě pro mobilní zařízení. Můžete toho docílit následujícími způsoby:
Protože lidé nyní na Facebooku surfují především přes mobilní telefony a na těch mají většinou ztišený zvuk, ujistěte se, že má video smysl i bez zvuku. Níže je několik způsobů, jak to vyřešit:
Uživatelé sociálních sítí svým kanálem příspěvků rychle scrollují. Je proto nejlepší upoutat jejich pozornost co nejdříve. Docílit toho můžete následujícími způsoby:
Vytvořili jsme si čtyři typy video reklamy na Facebook podle našich nejčastějších klientů (realitní makléři/realitní kanceláře, personální agentury, webové a mobilní aplikace a obecnou video reklamu).
Video reklama na Facebook cílená na realitní makléře/realitní kanceláře:
Na Facebooku jsme si vytvořili u každé video reklamy cílené publikum. Reklamy spouštíme obvykle s rozpočtem 200 Kč/den na celý měsíc. Zatím se nám nikdy nestalo, že by se nám investice nevrátily nazpět. Naopak vždy reklama přinese nové poptávky a v konečném důsledku uzavřené zakázky. Je třeba vše pečlivě otestovat, pravidelně měřit a vyhodnocovat.
Explainer videa jsou mocným typem obsahu, který lze použít jako reklamu na sociálních sítích, zejména na Facebooku. Všechno se odvíjí od toho, jak je navrhnete. Pokud budete postupovat podle tipů, které jsem uvedla, vaše šance na úspěch se zvýší.